juli 2009

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Nå har jeg havna på Oppdal.
Jeg, Marius, Jørn og Fredrik var på kino og så Harry Potter! Wee :D Første gang jeg har vært på kino og sett Harry Potter uten pappa :(  Vi har sett alle de andre filmene sammen på kino. Menmen, når filmen kommer midt på sommeren så blir det vanskelig å følge tradisjoner! :P  I morgen skal vi foresten se Istid3, kansje :P  Ahh, kino<3  Det var enda en film som så litt spennende ut, men nå får det faen meg være nok!! :D
harrypotterhalfbloodprincereview2

Lan i stua!

20072009001
Magnus, Annette, Marius, Jørn og meg! ;D

Rockevåg

Eller Råkvåg som det egentlig heter.
På fredag lurte Jørn på om han kunne komme på besøk og ligge over til Lørdag, men det gikk ikke så mange busser så sent på kvelden så det funka ikke. Derfor tok vi med han til Råkvågen på Lørdag! :D Jeg og Annette kjørte motorsykkel utover mens Jørn og Marius satt på og var eksosryper. Det var utrolig fint her på lørdag da vi kom, men i går og i dag har det regna litt.

Molde

Slik var moldejazz:
Dag 1: Vi kom til Molde i halv elleve-tiden på kvelden og fikk beskjed om at vi ikke fikk senger. Vi måtte ligge på harde gymmatter.

Dag 2: Frokosten kom en time forsinket, som førte til forsinkelser i øvinga vår. Klokka 3 spilte vi i Molde og da spilte vi ganske mye rart, siden trommisen ikke hadde vært med på sangene før tidligere på dagen. På kvelden kom jeg ikke inn noe steder fordi jeg ikke er 18, og vi måtte tilbringe enda en natt på gymmadrasser.

dag 3: Vi fikk ikke frokost, men klokka 11 fikk vi beskjed om at vi måtte pakke og være ute av skolen før klokka 12. Klokka 12 skulle vi egentlig ta en båt ut til ey øy hvor vi fikk gratis mat og drikke, men vi klarte ikke å rekke den båten eller den som gikk klokka 1. men det kom en båt 20 min etterpå. Da ble det endelig mat, og konserten klokka 4 gikk ganske bra.

Men uansett så var det en fin tur!
16072009
Bussen til Timbuktu

16072009001
Søte kattunger!

17072009
Ute på øya, Molde i bakgrunnen

Hussto rocker i Rockevåg!

Onsdag 22 Juli rocker Hussto i Rockevågen (Råkvåg, altså)!  Det er definitivt verdt å sjekke ut!
stjrna
Vi sees der!

Moldejazz!

I morgen reiser jeg til Molde med resten av gjengen i Midtnorsk Ungdomsstorband!  Vi skal spille på Moldejazz Torsdag  og Fredag. Be there!
180pxmoldejazzlogo2

Marius med kortet mitt!

Nå har jeg sendt Marius på butikken med MITT KORT. Lurt? Time will show...
Var i byen med Marius og Annette i dag. Jeg og Annette var til Tove og fikset håret mens Marius lekte seg på tre45 eller noe sånt. Nå har jeg gjort det store med håret. Jeg har satt på extension! Clip on, vel og merke. :)
Etter det dro jeg, Marius og mamma på ikea. Der kjøpte vi oss 3 cd-hyller :)  Så dro vi til Annette og Kristin og spiste pizza :)

Innspilling med Hussto!

I dag var jeg med Hussto i studio! Og gjett hva, jeg fikk være med å kore på den ene sangen og det høres helt sykt rått ut! Jeg sang to stemmer pluss at Stian la på noe basstemme. Det høres ut som et helt kor!  Og det er bare litt av alt det sykt brae som kommer på ep'en til Hussto til høsten! Gled dere! Løp og kjøp! Hussto er jævlig bra!

11072009001
Anders teipa skoene til Stian i taket

11072009
Stian sov et par timer

Jeg vet jeg er søt, Anita :)

Ja, jeg vet jeg er søt Anita :)  Men vil du se noe VIRKELIG søtt? :)
07072009002
Tenk deg hvor søt han var da han lå der og blunket med ett øye til meg da ;)

Rawr!

jacketdxl7557083909090226284
(Jakken, ikke dama!)

Psykologen gir meg masse piller!

Neida, det er bare mamma som gir meg omega-3, zinktabletter, c-vitamin og nattlys forte(wtf). Og masse vann! Jeg må på do hele tiden nå! :(
Jeg og mamma har foresten tatt sol i dag :) Vi skal gjøre det i morgen og på torsdag også :) Jaaa, bli brun! :D  det som er bra med solarium er at jeg ikke går inn fordi jeg blir lei av å ligge i ro. I solariumet blir jeg liggende samme hvor lei jeg blir, og uansett så er jeg inne fra før da :P  Har også vært til frisøren og pratet litt :) Funnet ut noe gøy jeg skal gjøre nå! Men det er hemmelig! Kan ikke risikere at Marius stikker innom bloggen min og finner ut av det, for jeg skal overaske han!  Håper jeg får fixa håret til fredag nå da :P  Spent ^^,

Jeg er hos mamma igjen!

Det er veldig lite gøy å være alene i eiligheten mens Marius er på Oppdal og har det fint med alle vennene sine :(  Jeg sliter meg opp alene om morgenene og jobber i noe som føles som en evighet før jeg kommer hjem til tomt hus. Så sitter jeg der hele resten av dagen alene. Det var ikke noe for meg så mamma tok meg med hjem og tilba seg å kjøre meg på jobb om dagene. Hun sa hun også kunne lage frokost og matpakke til meg, og vekke meg om morgenen også! Jo, takk :) Men! Jeg har vært slem, for helt siden jeg ble sammen med Marius har jeg ignorert kosebamsen min, Goe. Det er ikke plass til han i senga mer, og han blir aldri med på Oppdal og alle de andre stedene jeg reiser til med Marius :(  Og det verste er at jeg har begynt å glemme å ta han med når jeg reiser alene og! Nå som Marius ikke er her burde jeg jo ha tatt med bamsen min, men det tenkte jeg ikke på :(  Jeg har alltid tatt med bamsen min! Helt siden jeg fikk han den første jula mi. Jeg har altså hatt han så og si hele livet. Han har vært med på båttur, fly, til Slovenia, Sverige, alle plassene jeg har dratt! I barnehagen også! Jeg skal hente han i morgen før jeg drar til mamma etter jobb!
Det føles som om jeg er innlagt på psykiatrisk.
Jeg er bombesikker på at jeg hadde blitt innlagt om en psykolog hadde visst hva som rullet rundt inni hodet mitt om dagene. Jeg føler meg helt sprekkferdig av altmuligrart jeg ikke helt kan sette fingeren på hva er. det ble kansje en rar setning, men jeg forstår den hvertfall. Kansje eksploderer jeg i natt.
Jeg savner deg masse Marius!<3

Sint katt? :D

Jeg gikk tur med Titus i ste, og når vi kom tilbake satt den hvite katta utenfor døra mi igjenn :P  Katta likte ikke Titus så veldig godt :)  Titus spiste foresten opp leverposteien min :(
0607200900406072009
06072009003

Det suger

å jobbe. En uke igjen. Kunne ha vært til Marius nå, men må vente til fredag :(  Jeg er trøtt og lei meg.. og helt alene..

Everybody loves the 90's!

Hater å innrømme det, men jeg synes faktisk det er litt gøy å høre på de gamle sangene vi hørte på da vi var små! :) De er fancy og fengende! Wee! :D  Utrolig spesiell musikk! :P
ARTI :P

Fotokonkuranse: Beste tatte bilde

Jeg deltar i fotokonkuransen på: heea.blogg.no

Bidrag 1:
ghost2
En dag vi "spilte fotball" kom det et par gutter som prøvde å skremme oss. Han ene hadde på seg spøkelsesdrakt og da spurte jeg pent om jeg kunne få ta noen bilder av han :)  Dette bildet ble utrolig bra etter litt redigering :)
Liten gutt helt alene i den mørke skogen :)

Bidrag 2:

squirrel
Et lite ekorn jeg traff da jeg var i London. Vi ga den nøtter og da satt den helt stille så vi kunne ta nærbilder av den :)

Bidrag 3:
jrn2
Vokalisten i bandet "Hussto".  De spilte på 16 mai rock da jeg tok dette bildet. Det er litt spesielt for scenen var veldig liten og bandet sto tett, men ingenting annet en vokalisten ble med på dette bildet! Jeg liker dette bildet veldig godt!

God kveld!

I dag har jeg lekt med hunden i parken som jeg så fint kaller det :)  Titus stakk av med godteriboksen sin, men når vi endelig fikk tak i han så fikk han da bære den når vi gikk hjem ;)  Når jeg sier "stakk av", så var det ikke slik at han rømte fra oss, for der vi slapp han ut er det gjærder, så han kom seg ikke bort fra gressplenen ;)
04072009
Nå sitter jeg og hører på at han prøver å grave seg ut av buret. Han vil ikke sove! det vil heller ikke jeg så jeg skal se litt "Heges beste" før jeg legger meg.

Seksåring gjenglemt på hotell i Geiranger

Stranda (NTB): En seks år gammel gutt ble gjenglemt i en hotellresepsjon i Geiranger lørdag. Da familien reiste videre etter en rast, sto gutten gråtende igjen.

- Vi kommer til å sende en melding til barnevernet, for slik går det ikke an å behandle barn, sier operasjonsleder Trygve Ødegård i Sunnmøre politidistrikt til NRK.

To timer tok det før guttens reisefølge kom tilbake. I mellomtiden hadde hotellpersonalet satt i gang en leteaksjon etter guttens reisefølge, tre biler og mange slektninger.

- Vi fant dem ingen steder. Heller ikke ferjene hadde sett reisefølget på tre biler. Og politiet visste ingenting, sier Ola Grande ved Grande Fjord Hotel.

Gutten skal være norsk statsborger, men fortalte selv at familien er pakistansk. Han snakket dårlig norsk, men klarte til slutt å fortelle navnet på moren, opplyser politiet.

Moren var ikke selv med på turen, men kontaktet reisefølget som kom tilbake for å hente gutten.

Sykt.

I've got money!

Jeg har tjent penger:
Malt garasje: 1000 kr
Vasket på evjen barneskole: ikke fått lønn enda (blir kansje over 7000 :)
Maler hus hos mamma: ikke fått noe lønn enda

Og helt til slutt, det aller største: JEG HAR FÅTT FERIEPENGER FRA KULTURSKOLEN: 9,29 KR! Ja du leste riktig! 9,29 kr! XD latterlig

Foresten så kom Lotte akkurat med to bukser jeg ga henne for dritlenge siden fordi de ikke passet mer. Vel, de passer nå. Merkelig. Jeg har ikke akkurat blitt tynnere da.

Happy days have vacation too

Jeg gråt sånn i morges da jeg måtte gå på jobb. da visste jeg at når jeg satte meg på sykkelen og syklet så kunne det bli 3,5 uker til jeg fikk se Marius igjen. Jeg gråt og gråt, men forhåpentligvis får jeg anledning til å reise til Oppdal neste helg. Etter det får jeg mest sannsynlig ikke se han før slutten av Juli. Nå er jeg til mamma. Når jeg er her slipper jeg å være helt alene når Marius er spiller med Hussto, men i neste uke må jeg være på Orkanger alene for jeg må kjøre klokka 5 om morgenen for å rekke jobben hvis jeg skal være her.

Jeg savner Marius sånn. Han la igjen en liten lapp til meg før han dro. jeg fant den da jeg kom hjem og da begynte jeg å gråte igjen. Tenk at det ikke skal mer til enn at Marius skal være borte et par dager før jeg begynner å gråte. Jeg har vondt i hele kroppen. På jobben i dag skrev jeg en sang om hvor lei meg jeg er for at han måtte riese bort. Den heter "happy days have vacation too", og den er et amatørmessig forsøk på å skrive fritt, uten å tenke på rytme eller at de jævla linjene må rime. Jeg skriver alltid i rim, men det er teit. Eller, ikke hele tiden, men når det er snakk om slike følelser så er det teit å tenke på at det skal rime. Foresten så legger jeg ikke ut sangen her, for jeg synes det er flaut. Tenk om den suger mer enn jeg selv tror.

Ellers så har jeg, Annette og Lotte mala i dag. Lotte suger når det gjelder å male.
03072009001
Hun kalte meg foresten Fi**unge fordi jeg stjal godteri.

Marius mista den tingen på motorsykkelen igjen, og denne gangen fant han den ikke :(  jaja.

Gjett hvem som har kjøpt mere klær

Jeg og Marius kjeder oss når vi bare sitter hjemme og sturer så vi kjørte til Oti!  Marius fikk kjøre motorsykkelen da vi skulle hjem igjen :)  Da ble han glad!
01072009002
0107200900301072009
Siden jeg likevel har tjent 1000 kr allerede i sommer og fortsatt skal få masse mere lønn her og der så unnet jeg meg noen billige saker :P  Tightsen er bare for spesielle anledninger! Jeg tror virkelig ikke jeg noen gang kan finne på å gå med den til vanlig :P

Tubekjole, bikbok  50,-
Tights (laksetights!), bikbok  50,-
Tunika (eller hva faen man kaller noe sånt), Vero Moda  50,-

01072009005
Vi fant ut at vi skulle se en film i kveld. Etter Ugly Betty såklart! :)  Det ble YES MAN! Og prisen står på coveret :P